Πέμπτη, 19 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήΗλείαΝέο Θερινό Σχολείο της ομάδας ICTE Group, ΤΕΕΑΠΗ του Πανεπιστημίου Πατρών

Νέο Θερινό Σχολείο της ομάδας ICTE Group, ΤΕΕΑΠΗ του Πανεπιστημίου Πατρών

Ο Δήμος Ανδραβίδας Κυλλήνης, χώρος αναφοράς  επιστημονικών δραστηριοτήτων

* 13-15 Σεπτεμβρίου 2024, Fournia Village (https://www.fourniavillage.gr/gr/), Κάστρο Κυλλήνης

Η επιτυχία του 1ου Θερινού Σχολείου «Τοπικής και Δημόσιας Προφορικής Ιστορίας» του τμήματος Ιστορίας Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών που υλοποιήθηκε με την συμβολή του Δήμου Ανδραβίδας Κυλλήνης και συνεργασία άλλων φορέων, διαμόρφωσε την δυναμική για πολλαπλασιαστικά οφέλη στην περιοχή.

Με πρωτοβουλία του καθηγητή κου Κόμη Βασίλη, μέλους του Συμβουλίου Διοίκησης του Πανεπιστημίου Πατρών, υλοποιείται μια νέα επιστημονική δράση στο Κάστρο Κυλλήνης από 13 έως 15 Σεπτεμβρίου.  Περίπου 30 ερευνητές (μέλη ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, υποψήφιοι διδάκτορες και μεταπτυχιακοί φοιτητές), θα βρεθούν στην περιοχή για επιστημονική εργασία.  Μέσω αυτού, οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να εμπλουτίσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους, εμβαθύνοντας σε εξειδικευμένες επιστημονικές περιοχές και αποκτώντας πρόσβαση στις πιο σύγχρονες μεθοδολογίες και τεχνικές. Τα σεμινάρια, οι διαλέξεις και οι πρακτικές ασκήσεις βοηθούν στην ενίσχυση των ερευνητικών τους ικανοτήτων, καθιστώντας τους πιο αποτελεσματικούς στην επιστημονική τους εργασία. Οι ερευνητές έχουν επίσης τη δυνατότητα να δικτυωθούν με άλλους επιστήμονες και επαγγελματίες του τομέα τους, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές συνεργασίες και ευκαιρίες για δημοσιεύσεις ή συμμετοχή σε διεθνή ερευνητικά προγράμματα.

Για την  γενικότερη συμβολή αυτών των επιστημονικών δράσεων ρωτήθηκε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών, κος Μπούρας Χρήστος:

Το θερινό σχολείο, εκτός από την ακαδημαϊκή του αξία, έχει σημαντική συμβολή και στην περιοχή όπου υλοποιείται. Πρώτον, προάγει την ακαδημαϊκή προβολή και αναγνώριση του τόπου καθώς προσελκύει ερευνητές και επιστήμονες από διάφορα μέρη. Αυτό καθιστά την περιοχή κέντρο επιστημονικού ενδιαφέροντος, ενισχύοντας τη φήμη και την αξιοπιστία τόσο του πανεπιστημίου όσο και της ίδιας της τοποθεσίας ως σημείου που προάγει την εκπαίδευση και την έρευνα.

Οι συμμετέχοντες συμβάλλουν στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος και της τοπικής οικονομίας. Ειδικά για περιοχές που βασίζονται στον εποχιακό τουρισμό, η διεξαγωγή τέτοιων ακαδημαϊκών προγραμμάτων διαφοροποιεί την οικονομία τους και παρέχει ευκαιρίες ενίσχυσης των τοπικών επιχειρήσεων.

Επιπλέον, το θερινό σχολείο προσφέρει ευκαιρίες πολιτιστικής και κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Οι ερευνητές έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την τοπική κουλτούρα, τα έθιμα και τις παραδόσεις της περιοχής, ενώ ταυτόχρονα η τοπική κοινωνία εκτίθεται σε νέες ιδέες και διαφορετικές κουλτούρες. Αυτή η ανταλλαγή προάγει τον διαπολιτισμό  και συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας πιο ανοιχτής και εξωστρεφούς κοινωνίας.

Τέλος, η υλοποίηση ενός θερινού σχολείου απαιτεί στενή συνεργασία ανάμεσα στο πανεπιστήμιο και τους τοπικούς φορείς, όπως δημοτικές αρχές, τοπικές επιχειρήσεις και οργανισμούς. Αυτή η συνεργασία ενισχύει τους δεσμούς μεταξύ της ακαδημαϊκής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας, προάγοντας κοινές πρωτοβουλίες και δημιουργώντας ένα θετικό κλίμα συνεργασίας που μπορεί να έχει μακροπρόθεσμα οφέλη.

Συνολικά, η διοργάνωση ενός θερινού σχολείου συμβάλλει όχι μόνο στην ακαδημαϊκή και ερευνητική πρόοδο αλλά και στην ενίσχυση της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας, προάγοντας την περιοχή σε διάφορα επίπεδα και αφήνοντας θετικό αποτύπωμα στην τοπική ανάπτυξη.

Το πρόγραμμα

  • Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου

18:00-20:00: Κόμης Β. – Καλωσόρισμα, Παρουσίαση Ερευνητικής Ομάδας ICTE Group

                            Φιλιππίδη Α., Τσουρλιδάκη Ε., Χαραλαμπάκης, Δ. – The augMENTOR Project

                            Λαβίδας Κ., Αραβαντινός Σ. – Η συγγραφή μιας ερευνητικής εργασίας

20:00: ΓΕΥΜΑ

  • Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 

9:00-12:00: Παρουσιάσεις εργασιών υποψήφιων διδακτόρων και μεταπτυχιακών φοιτητών

                          – Καραχρήστος Χ. 

                          – Παπαδούρης Γ.

                          – Χατζησταυρίδου Κ.

12:00-14:00: ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΟΥ ΧΛΕΜΟΥΤΣΙΟΥ

14:00-15:30: ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ – ΕΛΑΦΡΥ ΓΕΥΜΑ & ΚΑΦΕΣ

15:30-17:00: Χαραλαμπάκης Δ., Παρουσίαση augMENTOR solution

17:30-20:00: Παρουσιάσεις εργασιών υποψήφιων διδακτόρων και μεταπτυχιακών φοιτητών

                           – Αραβαντινός Σ.

                           – Ελευθεριάδη Α.

                           – Μπούνου Κ.

20:30 ΓΕΥΜΑ

  • Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου

9:00-12:00: Παρουσιάσεις εργασιών υποψήφιων διδακτόρων και μεταπτυχιακών φοιτητών

                         – Σακκά Μ.

                         – Τσιπιανίτης Δ.

                         – Γκότση Χ. & Σαρρή Μ.

12:00-13:00: Συζήτηση – Ολοκλήρωση εργασιών

Με την υποστήριξη του Έργου AugMENTOR, της Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Πατρών και του Δήμου Ανδραβίδας – Κυλλήνης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

Νέο Θερινό Σχολείο της ομάδας ICTE Group, ΤΕΕΑΠΗ του Πανεπιστημίου Πατρών

Ο Δήμος Ανδραβίδας Κυλλήνης, χώρος αναφοράς  επιστημονικών δραστηριοτήτων

* 13-15 Σεπτεμβρίου 2024, Fournia Village (https://www.fourniavillage.gr/gr/), Κάστρο Κυλλήνης

Η επιτυχία του 1ου Θερινού Σχολείου «Τοπικής και Δημόσιας Προφορικής Ιστορίας» του τμήματος Ιστορίας Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών που υλοποιήθηκε με την συμβολή του Δήμου Ανδραβίδας Κυλλήνης και συνεργασία άλλων φορέων, διαμόρφωσε την δυναμική για πολλαπλασιαστικά οφέλη στην περιοχή.

Με πρωτοβουλία του καθηγητή κου Κόμη Βασίλη, μέλους του Συμβουλίου Διοίκησης του Πανεπιστημίου Πατρών, υλοποιείται μια νέα επιστημονική δράση στο Κάστρο Κυλλήνης από 13 έως 15 Σεπτεμβρίου.  Περίπου 30 ερευνητές (μέλη ΔΕΠ, ΕΔΙΠ, υποψήφιοι διδάκτορες και μεταπτυχιακοί φοιτητές), θα βρεθούν στην περιοχή για επιστημονική εργασία.  Μέσω αυτού, οι συμμετέχοντες έχουν την ευκαιρία να εμπλουτίσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητές τους, εμβαθύνοντας σε εξειδικευμένες επιστημονικές περιοχές και αποκτώντας πρόσβαση στις πιο σύγχρονες μεθοδολογίες και τεχνικές. Τα σεμινάρια, οι διαλέξεις και οι πρακτικές ασκήσεις βοηθούν στην ενίσχυση των ερευνητικών τους ικανοτήτων, καθιστώντας τους πιο αποτελεσματικούς στην επιστημονική τους εργασία. Οι ερευνητές έχουν επίσης τη δυνατότητα να δικτυωθούν με άλλους επιστήμονες και επαγγελματίες του τομέα τους, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές συνεργασίες και ευκαιρίες για δημοσιεύσεις ή συμμετοχή σε διεθνή ερευνητικά προγράμματα.

Για την  γενικότερη συμβολή αυτών των επιστημονικών δράσεων ρωτήθηκε ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Πατρών, κος Μπούρας Χρήστος:

Το θερινό σχολείο, εκτός από την ακαδημαϊκή του αξία, έχει σημαντική συμβολή και στην περιοχή όπου υλοποιείται. Πρώτον, προάγει την ακαδημαϊκή προβολή και αναγνώριση του τόπου καθώς προσελκύει ερευνητές και επιστήμονες από διάφορα μέρη. Αυτό καθιστά την περιοχή κέντρο επιστημονικού ενδιαφέροντος, ενισχύοντας τη φήμη και την αξιοπιστία τόσο του πανεπιστημίου όσο και της ίδιας της τοποθεσίας ως σημείου που προάγει την εκπαίδευση και την έρευνα.

Οι συμμετέχοντες συμβάλλουν στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος και της τοπικής οικονομίας. Ειδικά για περιοχές που βασίζονται στον εποχιακό τουρισμό, η διεξαγωγή τέτοιων ακαδημαϊκών προγραμμάτων διαφοροποιεί την οικονομία τους και παρέχει ευκαιρίες ενίσχυσης των τοπικών επιχειρήσεων.

Επιπλέον, το θερινό σχολείο προσφέρει ευκαιρίες πολιτιστικής και κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Οι ερευνητές έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την τοπική κουλτούρα, τα έθιμα και τις παραδόσεις της περιοχής, ενώ ταυτόχρονα η τοπική κοινωνία εκτίθεται σε νέες ιδέες και διαφορετικές κουλτούρες. Αυτή η ανταλλαγή προάγει τον διαπολιτισμό  και συμβάλλει στη διαμόρφωση μιας πιο ανοιχτής και εξωστρεφούς κοινωνίας.

Τέλος, η υλοποίηση ενός θερινού σχολείου απαιτεί στενή συνεργασία ανάμεσα στο πανεπιστήμιο και τους τοπικούς φορείς, όπως δημοτικές αρχές, τοπικές επιχειρήσεις και οργανισμούς. Αυτή η συνεργασία ενισχύει τους δεσμούς μεταξύ της ακαδημαϊκής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας, προάγοντας κοινές πρωτοβουλίες και δημιουργώντας ένα θετικό κλίμα συνεργασίας που μπορεί να έχει μακροπρόθεσμα οφέλη.

Συνολικά, η διοργάνωση ενός θερινού σχολείου συμβάλλει όχι μόνο στην ακαδημαϊκή και ερευνητική πρόοδο αλλά και στην ενίσχυση της τοπικής κοινωνίας και οικονομίας, προάγοντας την περιοχή σε διάφορα επίπεδα και αφήνοντας θετικό αποτύπωμα στην τοπική ανάπτυξη.

Το πρόγραμμα

  • Παρασκευή 13 Σεπτεμβρίου

18:00-20:00: Κόμης Β. – Καλωσόρισμα, Παρουσίαση Ερευνητικής Ομάδας ICTE Group

                            Φιλιππίδη Α., Τσουρλιδάκη Ε., Χαραλαμπάκης, Δ. – The augMENTOR Project

                            Λαβίδας Κ., Αραβαντινός Σ. – Η συγγραφή μιας ερευνητικής εργασίας

20:00: ΓΕΥΜΑ

  • Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 

9:00-12:00: Παρουσιάσεις εργασιών υποψήφιων διδακτόρων και μεταπτυχιακών φοιτητών

                          – Καραχρήστος Χ. 

                          – Παπαδούρης Γ.

                          – Χατζησταυρίδου Κ.

12:00-14:00: ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΑΣΤΡΟ ΤΟΥ ΧΛΕΜΟΥΤΣΙΟΥ

14:00-15:30: ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ – ΕΛΑΦΡΥ ΓΕΥΜΑ & ΚΑΦΕΣ

15:30-17:00: Χαραλαμπάκης Δ., Παρουσίαση augMENTOR solution

17:30-20:00: Παρουσιάσεις εργασιών υποψήφιων διδακτόρων και μεταπτυχιακών φοιτητών

                           – Αραβαντινός Σ.

                           – Ελευθεριάδη Α.

                           – Μπούνου Κ.

20:30 ΓΕΥΜΑ

  • Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου

9:00-12:00: Παρουσιάσεις εργασιών υποψήφιων διδακτόρων και μεταπτυχιακών φοιτητών

                         – Σακκά Μ.

                         – Τσιπιανίτης Δ.

                         – Γκότση Χ. & Σαρρή Μ.

12:00-13:00: Συζήτηση – Ολοκλήρωση εργασιών

Με την υποστήριξη του Έργου AugMENTOR, της Επιτροπής Ερευνών του Πανεπιστημίου Πατρών και του Δήμου Ανδραβίδας – Κυλλήνης.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ