«Καμπανάκι κινδύνου» για την κρουαζιέρα στο Κατάκολο

0
11

Συνέδριο για την ανάδειξη της Πάτρας ως προορισμού κρουαζιέρας σήμερα στον ΟΛΠΑ

«Η ανάδειξη της Πάτρας, ως προορισμού κρουαζιέρας», είναι το θέμα του συνεδρίου που διοργανώνει σήμερα, στο κτίριο του ΟΛΠΑ, ο Σύλλογος Ναυτικών Πρακτόρων Λιμένος Πατρών, με τη στήριξη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας.
Την ώρα που το ΤΑΙΠΕΔ ετοιμάζεται να προχωρήσει σε παραχώρηση ή υπο-παραχώρηση των λιμένων του Κατάκολου, της Πάτρας αλλά και της Καβάλας, με στόχο την αξιοποίηση της δραστηριότητας στην κρουαζιέρα, στον όμορο Νομό της Αχαΐας προχωρούν στο σχεδιασμό της… επόμενης ημέρας, προκειμένου το λιμάνι της Πάτρας να προσελκύσει κρουαζιερόπλοια… την ίδια στιγμή που στην Ηλεία κάποιοι θεωρούν ως «δεδομένη» την έλευση των κρουαζιεροπλοίων στο Κατάκολο. Ωστόσο μόνο δεδομένη, δεν θα πρέπει να θεωρηθεί η συνέχιση της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Κατακόλου, καθώς μέρα με την ημέρα, τα δεδομένα αλλάζουν. Στην Πάτρα, οι φορείς προχωρούν σε συντεταγμένες ενέργειες θέλοντας ουσιαστικά να επωφεληθούν από την έλευση επισκεπτών μέσω και των εταιρειών κρουαζιέρας στη περιοχή τους. Η Ηλεία έχει ανάγκη, όσο ποτέ άλλοτε, ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για την περαιτέρω ανάπτυξη αλλά και ανάδειξη του λιμένα Κατακόλου, αλλά και έναν ολοκληρωμένο φάκελο, με όλα εκείνα τα οποία μπορούν να προσφερθούν τόσο στις εταιρείες κρουαζιέρας όσο και στους επιβάτες της… Ο ανταγωνισμός με το όμορο ουσιαστικά λιμάνι της Πάτρας, αναμένεται να αυξηθεί υπέρμετρα το προσεχές διάστημα, γεγονός που μπορεί να είναι ολέθριο, για το λιμάνι του Κατακόλου!
Ας μη ξεχνάμε ότι η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου Πατρών- Πύργου, φέρνει πιο κοντά και την Αρχαία Ολυμπία στο λιμάνι της Πάτρας, με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται μελλοντικά για τις αφίξεις κρουαζιεροπλοίων στο λιμάνι του Κατακόλου.

Οι υπάρχουσες υποδομές
Όπως επισημαίνεται στη σελίδα του, ο Οργανισμός Λιμένος Πατρών Α.Ε. «Η Βόρεια Λιμενολεκάνη του Βόρειου Λιμανιού του Οργανισμού Λιμένος Πατρών είναι ένας κομβικός προορισμός για την κρουαζιέρα στη Μεσόγειο. Με τις σύγχρονες εγκαταστάσεις και τις άρτιες υποδομές της, αποτελεί ιδανικό σημείο αναχώρησης και άφιξης για κρουαζιερόπλοια από όλο τον κόσμο.
Η προβλήτα της Βόρειας Λιμενολεκάνης διαθέτει όλα τα απαραίτητα τυπικά προσόντα για την υποδοχή μεγάλων κρουαζιερόπλοιων. Τα μήκη πρόσδεσης, τα βυθίσματα κλπ είναι κατάλληλα για τη φιλοξενία σκαφών μεγάλου εκτοπίσματος, εξασφαλίζοντας την ασφαλή προσέγγιση και παραμονή τους στο λιμάνι. Επιπλέον, οι υποδομές περιλαμβάνουν σύγχρονες εγκαταστάσεις φόρτωσης και εκφόρτωσης, καθώς και εξειδικευμένο εξοπλισμό για την εξυπηρέτηση των επιβατών και των πληρωμάτων.
Ένας από τους σημαντικότερους συντελεστές επιτυχίας της κρουαζιέρας στη Βόρεια Λιμενολεκάνη είναι ο Σταθμός Κανελλόπουλου. Ο σταθμός αυτός είναι άρτια εξοπλισμένος για να προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους επισκέπτες, με άνετους χώρους αναμονής, πληροφοριακά κέντρα και όλες τις απαραίτητες ανέσεις για μια ευχάριστη διαμονή.
Η κρουαζιέρα αποτελεί νευραλγικό κομμάτι της τουριστικής ανάπτυξης του λιμανιού, καθώς φέρνει κοντά διαφορετικούς πολιτισμούς και ενισχύει την τοπική οικονομία. Η στρατηγική τοποθεσία του Ο.Λ.ΠΑ. και η υψηλή ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει τον καθιστούν έναν από τους πλέον ελκυστικούς προορισμούς κρουαζιέρας στη Μεσόγειο.
Με την ανάπτυξη και την αναβάθμιση των υποδομών της Βόρειας Λιμενολεκάνης, το λιμάνι του Ο.Λ.ΠΑ. συνεχίζει να πρωτοπορεί, προσφέροντας αξέχαστες εμπειρίες στους επισκέπτες και υποστηρίζοντας την τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της περιοχής».

Από τα 0 στα 50
Δεν είναι τυχαίο το γεγονός, ότι πριν από μερικές μόλις ημέρες, με αφορμή τις Επιμελητηριακές Εκλογές στην Αχαΐα, ο επικεφαλής της παράταξης «Επιμελητήριο για όλους» Αντώνης Κουνάβης – ταξιδιωτικός πράκτορας, προχώρησε σε μία ανάρτηση βίντεο, σχετικά με την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στο λιμάνι της Πάτρας. «Μέρα με την ημέρα, η Αρχαία Ολυμπία έρχεται πιο κοντά» είναι τα πρώτα λόγια του Αντ. Κουνάβη στο βίντεο που ανάρτησε, όπου περιγράφει τα τέσσερα βήματα τα οποία απαιτούνται για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας στην Πάτρα(!).
Όπως σημειώνει, το 1ο βήμα είναι η σύσταση φακέλου, με βάθη, μήκη, υποδομές, προορισμούς, εκδρομές και καλό φαγητό. Βήμα 2ο το marketing, με συμμετοχή στην έκθεση κρουαζιέρας στο Μαϊάμι και περίπτερο της Πάτρας, παρουσιάσεις, συναντήσεις, συμφωνίες, αυτοψία του λιμένα από εταιρείες κρουαζιέρας. Βήμα 3ο, οι δοκιμαστικές στάσεις με την Πάτρα να «φορά τα καλά της», ενώ στο τελευταίο βήμα -4ο, η Πάτρα αποτελεί προορισμό για την κρουαζιέρα. Μπορεί ο πρώτος στόχος των Αχαιών, να είναι τα 50 κρουαζιερόπλοια τη σεζόν, ωστόσο ο αριθμός αυτός μπορεί να αυξηθεί σημαντικά, εάν ο φάκελος ο οποίος συνταχθεί είναι ολοκληρωμένος και ελκυστικός για τις εταιρείες κρουαζιέρας. Ο αυτοκινητόδρομος Πατρών- Πύργου, προχωρά με γοργούς ρυθμούς και πολύ σύντομα, οι απόσταση μεταξύ Πάτρας και Αρχαίας Ολυμπίας θα μειωθεί σημαντικά, δίνοντας και στους Αχαιούς τη δυνατότητα να «εκμεταλλευτούν» και εκείνοι το μεγάλο brand name, δίνοντας παράλληλα στις εταιρείες κρουαζιέρας –και κατ επέκταση και στους πελάτες της- ακόμα περισσότερες εναλλακτικές για μικρές αποδράσεις ακόμα και καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.
Α. Αγγελίδου