Τι επεσήμαναν ο Δήμαρχος Πύργου Στάθης Καννής και ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κώστας Νικολούτσος
Στ. Καννής: «Προσπαθούμε να κάνουμε το λιμάνι, μέσω της παραχώρησης με την οποία ξεκάθαρα συμφωνώ, να γίνει ακόμα πιο ελκυστικό στα κρουαζιερόπλοια, να δούμε, πως θα γίνουν νέες υποδομές στο λιμάνι και πως αυτό θα έχει αύξηση του οικονομικού οφέλους των επαγγελματικών και των κατοίκων»
Κ. Νικολούτσος: «Ακόμα και αυτή η ιδιωτικοποίηση, προέρχεται από το γεγονός ότι έχουμε έναν «περιζήτητο γαμπρό» δηλαδή το λιμάνι υπό άλλες συνθήκες δεν θα είχε ενδιαφέρον»
Υπέρ της παραχώρησης, προκειμένου να υλοποιηθούν νέα έργα υποδομής και το λιμάνι του Κατακόλου να γίνει ακόμα πιο ελκυστικό για τους επισκέπτες, τάχθηκε χθες ο δήμαρχος Πύργου Στάθης Καννής, στο πλαίσιο της συνέντευξης τύπου που παραχώρησε μαζί με τον πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Κώστα Νικολούτσο.
Αρχικά ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, έκανε έναν απολογισμό πεπραγμένων, για τα όσα έχουν γίνει τους προηγούμενους μήνες σημειώνοντας παράλληλα την διαρκώς αυξητική τάση που παρουσιάζει η κρουαζιέρα στο Κατάκολο: «Αντιλαμβάνεστε ότι το λιμάνι του Κατακόλου βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο, λόγω της εικαζόμενης προσπάθειας του ΤΑΙΠΕΔ για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, για την οποία θα μιλήσουμε διεξοδικότερα. Το λιμάνι είναι εκ των πραγμάτων, ένα περιζήτητο λιμάνι, το οποίο δεν έγινε από κάποιον αυτοματισμό. Εμείς με την διαχείριση την οποία κάνουμε στο λιμάνι, έχουμε καταφέρει και έχουμε μεγάλη αύξηση των αφίξεων και από τα 220 καράβια το 2024 πάμε σε διαβεβαιωμένα 259 με πρόβλεψη ότι μπορεί να πάμε στα 300. Θα έχουμε μία «έκρηξη» επισκεψιμότητας το 2026, σύμφωνα με τα στοιχεία που μας έχουν δώσει οι εταιρείες κρουαζιέρας. Αυτό βέβαια που πρέπει να ξέρετε είναι ότι οι προγραμματισμοί των εταιρειών έχουν διετή ορίζοντα» τόνισε χαρακτηριστικά ενώ υπογράμμισε: «Το θέμα είναι το Κατάκολο, να διατηρήσει αυτή τη πολύ σημαντική θέση που έχει στον Ελληνικό χάρτη επισκεψιμότητας, προς όφελος και της ευρύτερης κοινωνίας, καθώς αυτό το οποίο ενδιαφέρει είναι η διάχυση του συγκεκριμένου προϊόντος στην ευρύτερη κοινωνία του Πύργου και της Ολυμπίας, ούτως ώστε να έχουμε ένα πραγματικά σοβαρό οικονομικό αποτύπωμα. Φαίνεται ότι τα πράγματα πάνε σε αυτή τη κατεύθυνση. Εμάς η δουλειά μας, πέραν των άλλων, είναι να βελτιώσουμε τις συνθήκες και να έχουμε μία αύξηση του κατά κεφαλήν καταναλισκομένου προϊόντος. Αυτό θέλει προσπάθειες σημαντικές και ήδη επαγγελματίες από το τόπο έχουν προχωρήσει σε τέτοιου είδους διαχειρίσεις που επιτρέπουν την περαιτέρω αύξηση. Από εκεί και πέρα, στην διάρκεια του 8μηνου που πέρασε, σα διοίκηση του Λιμενικού Ταμείου θεωρούμε ότι έχουμε καταφέρει κάποια πράγματα σημαντικά πράγματα, τα οποία ανταποκρίνονται στις επιθυμίες των εταιρειών. Ξεκινάω από ένα θέμα που δεν είναι γνωστό στο κόσμο και αφορά την υδροδότηση καθώς το νερό είναι πολύτιμο αγαθό και την υδροδότηση έχουμε καταφέρει και την έχουμε δεκαπλασιάσει σε ένα έτος και αυτό δεν είναι μόνο ένα όφελος για το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο, αλλά είναι και ένας σοβαρός παράγοντας για τα κρουαζιερόπλοια. Τα κρουαζιερόπλοια έχουν ανάγκη από κάποιες υπηρεσίες και μία από αυτές είναι και το θέμα του νερού. Βελτιώσαμε και άλλες συνθήκες, όπως τον φωτισμό, τον οποίο βρήκαμε σε μία τάξη του 15% και είναι στο 90%. Όποιος πάει το βράδυ θα καταλαβαίνει ότι στο Κατάκολο. βελτιώνουμε τις συνθήκες πρόσβασης. Αυτή τη στιγμή, τρέχει και ο διαγωνισμός για την προμήθεια προσκρουστήρων στην τρίτη προβλήτα, που δεν έχει, ενώ παράλληλα ενεργοποιούμε το πρόγραμμα «ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ» το οποίο δεν είχε κινηθεί για κάποια χρόνια και μας δίνει τη δυνατότητα να εκτελέσουμε κάποια έργα όπως είναι το ναύδετο, καθώς τα κρουαζιερόπλοια όλο και μακρύτερα γίνονται και θέλει και μία πρόσδεση, ακόμα πιο μέσα στο βάθος του λιμενοβραχίονα για να μπορέσουμε να έχουμε ασφαλή πρόσβαση των κρουαζιεροπλοίων. Την χρονιά που πέρασε ήμασταν κάπως τυχεροί καθώς δεν είχαμε ακυρώσει κρουαζιεροπλοίων και οι ακυρώσεις αυτές έχουν να κάνουν και με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες αφού όταν φυσάει νότιος άνεμος αυτό το φορτίο που προβάλλεται κόντρα στον αέρα δημιουργεί συνθήκες ανασφάλειας». Όπως σημείωσε ο Κ. Νικολούτσος στόχος είναι να δοθούν στους επισκέπτες της κρουαζιέρας και άλλες εναλλακτικές δράσεις, όπως καλύτερες παραλίες, ναυταθλητικές δράσεις, αλλά και περιπατητικά μονοπάτια, όπως είχε προτείνει και ο πρώην πρωθυπουργός Κώστας Σημίτης, επισκέψεις στο μεσαιωνικό μνημείο κ.α. ενώ σημείωσε ότι το Κατάκολο ήδη διαθέτει για εκείνους που δεν θέλουν να ακολουθήσουν τις προτεινόμενες εκδρομές που διοργανώνει η κρουαζιέρα καταστήματα στα οποία κανείς μπορεί να απολαύσει το φαγητό του ή τις αγορές του… «έχουμε και ένα όμορφο περιβάλλον καθώς το Κατάκολο αποτελεί ένα νησιώτικο- στεριανό προορισμό και με τις παραλίες που έχει δίπλα» σημείωσε ο Κ. Νικολούτσος.
Παράλληλα ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου αναφέρθηκε και στα ζητήματα ασφάλειας του λιμένα σημειώνοντας ότι πολλοί από τους επισκέπτες της κρουαζιέρας κυρίως οι Αμερικανοί, θέλουν να νοιώθουν ιδιαίτερα ασφαλής και αυτός είναι ένας από τους λόγους που εξετάζεται το ενδεχόμενο 24ωρης φύλαξης του λιμένα.
«Υπάρχουν παρεμβάσεις στη χερσαία ζώνη, όπως η καθαριότητα της, που είναι σε πολύ καλό σημείο και έχουν τακτοποιηθεί πολλά πράγματα, ενώ εξυπηρετούμε την επιθυμία των συμπολιτών μας, που διαθέτουν μικρά σκάφη, προσπαθώντας και με στοιχεία καθαριότητας και πρόσδεσης να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε στον τουριστικό λιμένα καθώς δεν είναι μαρίνα. Απώτερος στόχος είναι και η δημιουργία μαρίνας (σ.α ανάμεσα στα δύο ψαρομάγαζα, Μαρίνα και Γλυφάδα). Το έργο είναι πολύ μεγάλο και θα πρέπει να βρεθεί επενδυτής. Δεν είμαστε πάνω σε διαδρομές γιοτινγκ αλλά έχουμε αιτήσεις για διαχείμαση των σκαφών.
Έχουμε βελτιώσει την διοικητική συγκρότηση του λιμενικού ταμείου. Ισχυριζόμαστε ότι οικονομικά τα έχουμε πάει καλά και δεν έχουμε δημιουργήσει για την ώρα νέα χρέη καθώς το ΔΛΤ έχει ένα «βάρος» σε αυτό το θέμα που το επηρεάζει και στην σύνταξη του προϋπολογισμού.
Μαζί με τον δήμαρχο, μόλις αναλάβαμε κάναμε συστηματικές επισκέψεις και με την βοήθεια των ναυτικών πρακτόρων στις εταιρείες κρουαζιέρας να ακούσουμε τις δικές τους επιθυμίες και η σχέση μας είναι καλή και φαίνεται από τα αποτελέσματα των προσδοκώμενων αφίξεων». τόνισε χαρακτηριστικά ο Κ. Νικολούτσος, ενώ σχολιάζοντας το κομμάτι της ιδιωτικοποίησης υπογράμμισε: «Ακόμα και αυτή η ιδιωτικοποίηση, θα μου επιτρέψετε να πω ότι, προέρχεται από το γεγονός ότι έχουμε έναν «περιζήτητο γαμπρό» δηλαδή το λιμάνι υπό άλλες συνθήκες δεν θα είχε ενδιαφέρον. Εμείς θα είμαστε κοντά σε όλες τις διαδικασίες» υποστήριξε ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου.
Υπέρ της παραχώρησης
Από τη πλευρά του ο Δήμαρχος Πύργου Στάθης Καννής επεσήμανε ότι ο ίδιος τάσσεται υπέρ της παραχώρησης του λιμένα Κατακόλου από το ΤΑΙΠΕΔ, με στόχο να υλοποιηθούν όλες οι απαιτούμενες υποδομές και να γίνει ακόμα ελκυστικότερο το λιμάνι για την κρουαζιέρα. «Αφορμή γι’ αυτήν την συνέντευξη, είναι η περίφημη έκδοση της πρόσκλησης ενδιαφέροντος σε επενδυτές για το λιμάνι Κατακόλου, προκειμένου να δηλώσουν το ενδιαφέρον τους, να δραστηριοποιηθούν στο Κατάκολο. Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, ξεκινά άμεσα η διαγωνιστική διαδικασία για την αξιοποίηση του λιμένα, καθώς δημοσιεύτηκε την περασμένη Δευτέρα η πρόσκληση για την υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος που αφορά τη δραστηριότητα της κρουαζιέρας.
Το Κατάκολο είναι ελκυστικό και προσοδοφόρο και έχει περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης γι’ αυτό και υπάρχει αυτό το ενδιαφέρον και αυτό πρέπει να κρατήσουμε ως πρώτο στοιχείο, το μεγάλο ενδιαφέρον στις εταιρίες κρουαζιέρας. Αυτό φαίνεται και στα νούμερα. Κάποιοι μιλάνε, τάχα μου για τέλμα, τη στιγμή που το Κατάκολο παρουσιάζει αυξητική τάση 217 κρουαζιερόπλοια είχαμε πέρυσι και 270 φέτος. Όταν ξεκίνησε η δική μας θητεία, που έκλεισε ένα χρόνο, επισκεφθήκαμε όλες τις εταιρίες κρουαζιέρας να συζητήσουμε και να βελτιώσουμε τις συνθήκες και παροχές κατά την παραμονή των κρουαζιερόπλοιων τους εδώ. Κάποιοι ωστόσο, θέλοντας να φανούν «πατριώτες», ξιφουλκούν σε ποιον ανήκει το Κατάκολο. Το 2011 με μνημονιακό νόμο η διαχείριση του πέρασε από δημόσιο στο ΤΑΙΠΕΔ κι αν θέλουμε να ρίξουμε ευθύνες σε κάποιους, να δούμε ποιοι ήταν οι βουλευτές που ψήφισαν αυτούς τους νόμους. Συνεπώς δεν χάνουμε, δεν πουλάμε το Κατάκολο. Αυτά είναι πατριωτικές «κορώνες». Προσπαθούμε να κάνουμε το λιμάνι, μέσω της παραχώρησης με την οποία ξεκάθαρα συμφωνώ, να γίνει ακόμα πιο ελκυστικό στα κρουαζιερόπλοια, να δούμε, πως θα γίνουν νέες υποδομές στο λιμάνι και πως αυτό θα έχει αύξηση του οικονομικού οφέλους των επαγγελματικών και των κατοίκων. Θέλουμε η κρουαζιέρα να μετατραπεί σε οικονομικό όφελος για τον τόπο και τους επαγγελματίες. Ως δήμος δεν έχουμε τη δυνατότητα υποδομών.
Το κράτος αδυνατεί και θέλει να παραχωρήσει το λιμάνι. Ξεσηκώθηκε τόσος «σάλος» ότι πιαστήκαμε δήθεν στον ύπνο. Κάποιοι επενδυτές, θα εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους με κριτήρια χρηματοοικονομικά. Αυτά θα ελέγξει το ΤΑΙΠΕΔ. Αν συνάδουν με αυτό που θέλει να κάνει το ΤΑΙΠΕΔ. Ακολουθεί η β’ φάση, η έκδοση διακήρυξης δημοπρασίας. Όποιοι θα συμμετέχουν σε μια ανοιχτή διαγωνιστική διαδικασία να επενδύσουν στο Κατάκολο στην οποία έχουμε λόγο ως δήμος και ως Λιμενικό Ταμείο, καθώς εκεί δραστηριοποιούνται επαγγελματίες, υπάρχει το φυσικό τοπίο, αλλά και το όνομα Γιάννης Λάτσης και αυτά δεν θέλουμε να θίγουν με τίποτα. Καλούμε όλες τις παρατάξεις και τους φορείς να δώσουν τη γνώμη τους, ώστε στην β΄φάση να προτείνουμε τους δικούς μας όρους, να προστατεύουν όλα αυτά. Η παραχώρηση δεν θα είναι μια απλή σύμβαση, κυρώνεται με νόμο της Βουλής και οι Ηλείοι βουλευτές θα ψηφίσουν γι αυτό» υπογράμμισε ο Δήμαρχος Πύργου Στάθης Καννής ενώ υπογράμμισε ότι το Κατάκολο δεν έχει να φοβάται την Πάτρα «φοβόμαστε κάτι άλλο; Λένε, ότι θα χαθεί το Κατάκολο, θα μειωθεί η δραστηριότητα της κρουαζιέρας σε όφελος της Πάτρας. Είναι αστειότητες αυτές! Είμαστε σε μια προνομιούχα περιοχή στην διαδρομή των κρουαζιερόπλοιων που θέλουν να συνεχίσουν γι άλλα μέρη. Η διαδρομή ενός πλοίου να μπει στον κόλπο της Πάτρας και να βγει είναι τεράστιο χάσιμο χρόνου και επίσης το παλαιό λιμάνι της Πάτρας έχει μόνο μια θέση. Χαμένη ώρα και μεγάλο κόστος για τα κρουαζιερόπλοια. Δεν κινδυνεύουμε από το λιμάνι της Πάτρας. Δεν έχουμε να φοβηθούμε τίποτα. Αυτά προσφέρονται μόνο για κινδυνολογία, από την αντιπολίτευση που θέλουν να ξεσηκώσουν τον κόσμο. Μόνο όφελος θα έχουμε. Πέρα από την προσέγγιση των πλοίων θα έχουμε ανταποδοτικά τέλη. Αυτό είναι για μας αδιαπραγμάτευτο. Αδιαπραγμάτευτο θα είναι επίσης το όνομα του λιμανιού που θα παραμείνει Γιάννης Λάτσης. Όπου υπάρχουν ΟΛΠ εισπράττουν τέλη που το Κατάκολο δεν έχει ονειρευτεί και αυτά τα έσοδα θα χρησιμεύσουν για έργα. Είναι προκαταρκτική ενέργεια η πρόσκληση και δεν έχει να κάνει με την σύμβαση» υπογράμμισε ο Στ. Καννής.
Παράλληλα ο Δήμαρχος Πύργου έστρεψε τα «βέλη» του προς την αντιπολίτευση σημειώνοντας: «Εμείς ως Δημοτική Αρχή δεν έχουμε γνωρίσει ήττες και δεν έχουμε σκοπό να καταγράψουμε καμία ήττα. Αντιθέτως, την 5ετία που πέρασε χάθηκαν οι Σχολές, η μη αναβάθμιση της ΣΕΤΤΗΛ και η απώλεια των περιουσιών των κατοίκων Κουτσοχέρας και Χειμαδιού που εγγράφηκαν στα κτηματολόγια Αγίων Θεοδώρων.
Εμείς λοιπόν αντίθετα θέλουμε να επανορθώσουμε το κακό που έγινε να επαναφέρουμε σχολή στον Πύργο και τις περιούσιες των ανθρώπων πίσω» δήλωσε ο Δήμαρχος Πύργου.
Τέλος ο δήμαρχος διευκρίνισε ότι στην σύμβαση που θα υπογραφεί θα αναφέρεται ρητά τι ανταποδοτικά τέλη θα προβλέπεται στη σύμβαση, τι θα λαμβάνει ο Πύργος.
Α. Αγγελίδου