Δευτέρα, 23 Σεπτεμβρίου, 2024
ΑρχικήΕλλάδαΠλατφόρμα για καθαρισμό οικοπέδων: Σε εκκρεμότητα πάνω από 400.000 ιδιοκτήτες

Πλατφόρμα για καθαρισμό οικοπέδων: Σε εκκρεμότητα πάνω από 400.000 ιδιοκτήτες

*Μέχρι την Πέμπτη 11 Ιουλίου 2024 υποβλήθηκαν

στην πλατφόρμα 620.000 δηλώσεις

*Λήγει την Δευτέρα 15 Ιουλίου η προθεσμία

*Τα βήματα για τη δήλωση

Δεν διαφαίνεται ούτε έχει ζητηθεί από κάποιο φορέα, να δοθεί νέα επίσημη παράταση της προθεσμίας που λήγει στις 15 Ιουλίου 2024, για την πλατφόρμα των οικοπέδων. Απομένει να ανταποκριθούν στην εφαρμογή του μέτρου περισσότεροι από 400.000 υπόχρεοι ιδιοκτήτες, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έγιναν γνωστά, από τις άνω του 1 εκατομμυρίου υπόχρεες ιδιοκτησίες, μέχρι την Πέμπτη 11 Ιουλίου 2024 υποβλήθηκαν στην πλατφόρμα 620.000 δηλώσεις.

Καθώς λοιπόν κλείνει ο κύκλος του υποχρεωτικού καθαρισμού οικοπέδων και ακάλυπτων χώρων σε ακίνητα εντός οικισμών και εκτός σχεδίου περιοχών με κτίσμα, ως μέτρο προληπτικής πυροπροστασίας, έρχεται η ώρα της τελικής αξιολόγησης της για πρώτη φορά εφαρμογής του μέτρου.

Στον αντίποδα της μεγάλης συμμετοχής νομοταγών ιδιοκτητών υπάρχει και το φιάσκο της ανεξέλεγκτης απόθεσης χιλιάδων τόνων βιομάζας από τους φετινούς καθαρισμούς. Υλικό που αποτελεί εύφλεκτη ύλη για πυρκαγιές και δημιουργεί εστίες ρύπανσης σε δρόμους, πεζοδρόμια, κοινόχρηστους χώρους, ρέματα.

Οι Δήμοι δηλώνουν αδυναμία να ανταποκριθούν στην αποκομιδή των πολύ μεγάλων όγκων βιομάζας από τη μαζική αποψίλωση στα οικόπεδα, λόγω έλλειψης οικονομικών πόρων, μέσων και προσωπικού.

Έρχεται λοιπόν νομοθετική ρύθμιση, η οποία ζητούν οι Δήμοι και η κυβέρνηση εξετάζει θετικά, να προβλέπει ότι ανήκει στην αποκλειστική ευθύνη των ιδιοκτητών η ασφαλής συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμών, μέσω εταιριών και συστημάτων ανακύκλωσης και με ενοικίαση κάδων, όπως στις οικοδομές.

Τα βήματα για την υποβολή της δήλωσης

Η διαδικασία υποβολής δήλωσης καθαρισμού οικοπέδου στο Εθνικό Μητρώο Τήρησης Μέτρων Προληπτικής Πυροπροστασίας γίνεται μέσω της πλατφόρμας akatharista.apps.gov.gr.

→Οι υπόχρεοι για την υποβολή της δήλωσης συμπληρώνουν τους προσωπικούς τους κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet και τον Κωδικό Αριθμό Εθνικού Κτηματολογίου (ΚΑΕΚ) του οικοπέδου ή τις συντεταγμένες του οικοπέδου, εάν το οικόπεδο βρίσκεται σε περιοχή που το Κτηματολόγιο δεν βρίσκεται σε λειτουργία (δηλαδή η κτηματογράφηση βρίσκεται σε εξέλιξη ή είναι υπό ανάρτηση).

→Συγκεκριμένα, για να εισαχθεί μία δήλωση καθαρισμού του οικοπέδου, ο ενδιαφερόμενος πρέπει να επιλέξει το πεδίο «Υποβολή Δήλωσης».

→Ο υπόχρεος πρέπει να επιλέξει εάν είναι α) ιδιοκτήτης ή β) επικαρπωτής / μισθωτής / υπομισθωτής, ενώ στο πεδίο επιλογής ιδιότητας, εάν το οικόπεδο διαθέτει ΚΑΕΚ που βρίσκεται σε ανάρτηση, τότε πρέπει να εισαχθεί ο ΚΑΕΚ και να επιλεγεί το κουμπί «Αναζήτηση».

→Για την εύρεση του ΚΑΕΚ, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συνδεθούν στην ψηφιακή υπηρεσία του Ελληνικού Κτηματολογίου. Αν ο ΚΑΕΚ είναι έγκυρος, η ψηφιακή υπηρεσία θα συμπληρώσει αυτόματα τα στοιχεία του οικοπέδου. Διαφορετικά, εάν το οικόπεδο βρίσκεται σε περιοχή που το Κτηματολόγιο δεν βρίσκεται σε λειτουργία (δηλαδή η κτηματογράφηση βρίσκεται σε εξέλιξη ή είναι υπό ανάρτηση), τότε ο ενδιαφερόμενος επιλέγει Συντεταγμένες (πρότυπο ΕΓΣΑ’87).

→Εάν το οικόπεδο βρίσκεται σε περιοχή που το Κτηματολόγιο δεν βρίσκεται σε λειτουργία (δηλαδή η κτηματογράφηση βρίσκεται σε εξέλιξη ή είναι υπό ανάρτηση), οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εισάγουν τις συντεταγμένες, Χ και Υ (πρότυπο ΕΓΣΑ’87) ενός σημείου σύμφωνα με τις οδηγίες που παρέχονται στην ιστοσελίδα και στη συνέχεια πατούν «Αναζήτηση». Στον τομέα «Εισαγωγή Συντεταγμένων – Μήνυμα», θα εμφανιστεί το εξής μήνυμα: «Οι συντεταγμένες που εισάγατε ανήκουν σε οικόπεδο που δεν έχει ακόμα καταχωρηθεί στο Ελληνικό Κτηματολόγιο».

→Το μήνυμα αυτό είναι απλά ενημερωτικό και σημαίνει ότι τα υπόλοιπα στοιχεία του οικοπέδου (Νομός, Δήμος κλπ.) δεν μπορούν να συμπληρωθούν αυτόματα από το Ελληνικό Κτηματολόγιο και για αυτό θα πρέπει να συμπληρωθούν από τον υπόχρεο.

→Στο πεδίο «Εισαγωγή Συντεταγμένων και στοιχείων οικοπέδου», εάν η δήλωση καθαρισμού αφορά όλο το οικόπεδο τότε στο πεδίο «Η Δήλωση αφορά» επιλέγετε Όλο το οικόπεδο. Διαφορετικά, επιλέγετε Κάθετες ιδιοκτησίες όπου θα πρέπει να εισάγετε τις κάθετες ιδιοκτησίες σας.

→Στο επόμενο βήμα, Στοιχεία Δηλούντος, συμπληρώνονται αυτόματα τα στοιχεία του ενδιαφερόμενου. Σε περίπτωση που κάποια από τα στοιχεία λείπουν, μπορεί να τα εισάγει ο ίδιος.

→Στο τρίτο βήμα, ο υπόχρεος δηλώνει τις ενέργειες πυρασφάλειας που έχει εκτελέσει. Θα πρέπει να συμπληρώσει όλες τις ενέργειες πυρασφάλειας επιλέγοντας ΝΑΙ ή ΟΧΙ/ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ. Επίσης, θα πρέπει να συναινέσει στο κείμενο «Δηλώνω υπεύθυνα ότι προέβην ….» καθώς η υποβολή επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης.

→Τέλος, θα πρέπει να επιλέξει «Υποβολή» προκειμένου να εμφανιστεί οθόνη επιτυχούς υποβολής με τον κωδικό της δήλωσης.

  • Ταυτόχρονα με την επιτυχή υποβολή, η δήλωση, αφού λάβει ηλεκτρονική σφραγίδα από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αποστέλλεται στη θυρίδα του πολίτη.
  • Κάθε έτος επιτρέπεται η υποβολή μίας μόνο δήλωσης ανά οικόπεδο.
  • Η διαδικασία καθαρισμού περιλαμβάνει την υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα, την αραίωση της θαμνώδους βλάστησης και τη μεταφορά υπολειμμάτων καθαρισμού και εύφλεκτων υλικών.

Στις  620.000 οι δηλώσεις για καθαρισμούς οικοπέδων

Πάνω από 620.000 δηλώσεις για καθαρισμούς οικοπέδων είχαν υποβληθεί μέχρι την Πέμπτη στην ειδική πλατφόρμα που δημιούργησαν το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με τα υπουργεία Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Εσωτερικών, ως μέτρο πρόληψης και αποτροπής πρόκλησης πυρκαγιών εντός του αστικού ιστού.

Το στατιστικό στοιχείο, (που δείχνει ότι ήδη κατέθεσαν δηλώσεις πάνω από τους μισούς υπόχρεους) γνωστοποίησε από τη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, μιλώντας σε ημερίδα που διοργανώνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Τεχνολογίας Πληροφορικής Ελλάδος (ΣΕΤΠΕ).

«Παρότι φέτος ξεκάθαρα είναι μια χρονιά με πολλές πυρκαγιές, θα πάμε πολύ καλύτερα»

«Παρότι φέτος ξεκάθαρα είναι μια χρονιά με πολλές πυρκαγιές, θα πάμε πολύ καλύτερα και θα πάμε πολύ καλύτερα γιατί υπάρχει οργάνωση, υπάρχει συντονισμός και ο καθένας από εμάς γνωρίζει τι κάνει -τι κάνει το υπουργείο και η Περιφέρεια, τι κάνουν οι δήμοι, ένα πράγμα το οποίο στο παρελθόν ήταν μάλλον αχαρτογράφητο και αχανές και πλέον υπάρχει συνεργασία όλων αυτών των φορέων.

Τα πράγματα προφανώς πάνε καλύτερα. Υπάρχουν πυρκαγιές, οι οποίες όμως τελειώνουν και τελειώνουν γρήγορα, γιατί πλέον υπάρχει συντονισμός. Και υπάρχει και κάτι, το οποίο η αλήθεια είναι πως έφερε σε δύσκολη θέση αρχικά τους πολίτες, αλλά από την άλλη υπάρχει πλέον συνειδητοποίηση, και μιλάω για μια πλατφόρμα των ακαθάριστων οικοπέδων, στην οποία συμμετείχαμε στο τεχνικό της κομμάτι

Βλέπουμε πώς η τεχνολογία, προσφέροντας μια τελείως απλή λύση, που είναι το να μπούμε σε μια πλατφόρμα και να δηλώσουμε ότι καθαρίσαμε το οικόπεδό μας, μας έχει φέρει σε μια τελείως καινούργια πραγματικότητα. Φαντάζομαι το βλέπετε όλοι στις περιοχές σας, ότι φέτος, με αφορμή αυτή την πρωτοβουλία, νομοθεσία και πλατφόρμα, καθαρίστηκαν περισσότερα οικόπεδα από ποτέ, γιατί τελικά και αυτά παίζουν το ρόλο τους (στην πρόληψη των πυρκαγιών)» επισήμανε ο κ. Παπαστεργίου.

Υπενθυμίζεται ότι περίπου ένα εκατομμύριο ιδιοκτήτες συνολικά υπολογίζεται πως θα πρέπει να υποβάλλουν δήλωση ότι έχουν καθαρίσει οικοπεδικές εκτάσεις και ακάλυπτους χώρους σε περιοχές εντός οικισμών και εκτός σχεδίου με κτίσμα.

Έλεγχοι από τους Δήμους

Με επιτόπιους ελέγχους οι Δήμοι θα εντοπίζουν τα ακαθάριστα οικόπεδα και στη συνέχεια μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας θα μπορούν να διασταυρώνουν, εάν οι πολίτες έχουν υποβάλει δήλωση καθαρισμού και να τους ενημερώσουν για την υποχρέωσή τους να προχωρήσουν σε εργασίες.

Επιπλέον, με την πλατφόρμα θα δίνεται η δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να παρακολουθεί εάν τηρούνται οι κανόνες ως προς τον καθαρισμό των ακάλυπτων χώρων.

Επιβάλλεται στους ιδιοκτήτες από τις ισχύουσες διατάξεις η κοπή κλαδιών που εξέχουν στο οδικό ή αγροτικό δίκτυο, δυσχεραίνοντας την διέλευση πυροσβεστικών, ασθενοφόρων, απορριμματοφόρων και οποιουδήποτε άλλου οχήματος.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα γίνουν όλες οι ενέργειες που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία με την επιβολή προστίμων, καθώς τη χρέωση του κόστος καθαρισμού σε όποιες περιπτώσεις αυτός γίνει από τα συνεργία εκάστοτε δήμου.

Σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης, οι πολίτες θα έρχονται αντιμέτωποι με τσουχτερά πρόστιμα τα οποία θα ξεκινούν από 1.000 ευρώ, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να αγγίξουν και τις 54.000 ευρώ.

Ποιοι είναι υποχρεωμένοι να κάνουν δηλώσεις και για ποια ακίνητα

Χρήστες της εφαρμογής ψηφιακής δήλωσης είναι:

α) φυσικά πρόσωπα ιδιοκτήτες, επικαρπωτές, μισθωτές, υπομισθωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται:

i) σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων,

ii) σε περιοχές εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο,

iii) σε εκτάσεις εντός ακτίνας εκατό (100) μέτρων από τα όρια των περιπτώσεων α) και β), κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας, και

iv) εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα, για τις εκτάσεις που δεν υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, σύμφωνα με τον δασικό χάρτη της περιοχής και κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ

Πλατφόρμα για καθαρισμό οικοπέδων: Σε εκκρεμότητα πάνω από 400.000 ιδιοκτήτες

*Μέχρι την Πέμπτη 11 Ιουλίου 2024 υποβλήθηκαν

στην πλατφόρμα 620.000 δηλώσεις

*Λήγει την Δευτέρα 15 Ιουλίου η προθεσμία

*Τα βήματα για τη δήλωση

Δεν διαφαίνεται ούτε έχει ζητηθεί από κάποιο φορέα, να δοθεί νέα επίσημη παράταση της προθεσμίας που λήγει στις 15 Ιουλίου 2024, για την πλατφόρμα των οικοπέδων. Απομένει να ανταποκριθούν στην εφαρμογή του μέτρου περισσότεροι από 400.000 υπόχρεοι ιδιοκτήτες, καθώς σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που έγιναν γνωστά, από τις άνω του 1 εκατομμυρίου υπόχρεες ιδιοκτησίες, μέχρι την Πέμπτη 11 Ιουλίου 2024 υποβλήθηκαν στην πλατφόρμα 620.000 δηλώσεις.

Καθώς λοιπόν κλείνει ο κύκλος του υποχρεωτικού καθαρισμού οικοπέδων και ακάλυπτων χώρων σε ακίνητα εντός οικισμών και εκτός σχεδίου περιοχών με κτίσμα, ως μέτρο προληπτικής πυροπροστασίας, έρχεται η ώρα της τελικής αξιολόγησης της για πρώτη φορά εφαρμογής του μέτρου.

Στον αντίποδα της μεγάλης συμμετοχής νομοταγών ιδιοκτητών υπάρχει και το φιάσκο της ανεξέλεγκτης απόθεσης χιλιάδων τόνων βιομάζας από τους φετινούς καθαρισμούς. Υλικό που αποτελεί εύφλεκτη ύλη για πυρκαγιές και δημιουργεί εστίες ρύπανσης σε δρόμους, πεζοδρόμια, κοινόχρηστους χώρους, ρέματα.

Οι Δήμοι δηλώνουν αδυναμία να ανταποκριθούν στην αποκομιδή των πολύ μεγάλων όγκων βιομάζας από τη μαζική αποψίλωση στα οικόπεδα, λόγω έλλειψης οικονομικών πόρων, μέσων και προσωπικού.

Έρχεται λοιπόν νομοθετική ρύθμιση, η οποία ζητούν οι Δήμοι και η κυβέρνηση εξετάζει θετικά, να προβλέπει ότι ανήκει στην αποκλειστική ευθύνη των ιδιοκτητών η ασφαλής συλλογή και μεταφορά όλων των υπολειμμάτων καθαρισμών, μέσω εταιριών και συστημάτων ανακύκλωσης και με ενοικίαση κάδων, όπως στις οικοδομές.

Τα βήματα για την υποβολή της δήλωσης

Η διαδικασία υποβολής δήλωσης καθαρισμού οικοπέδου στο Εθνικό Μητρώο Τήρησης Μέτρων Προληπτικής Πυροπροστασίας γίνεται μέσω της πλατφόρμας akatharista.apps.gov.gr.

→Οι υπόχρεοι για την υποβολή της δήλωσης συμπληρώνουν τους προσωπικούς τους κωδικούς πρόσβασης στο Taxisnet και τον Κωδικό Αριθμό Εθνικού Κτηματολογίου (ΚΑΕΚ) του οικοπέδου ή τις συντεταγμένες του οικοπέδου, εάν το οικόπεδο βρίσκεται σε περιοχή που το Κτηματολόγιο δεν βρίσκεται σε λειτουργία (δηλαδή η κτηματογράφηση βρίσκεται σε εξέλιξη ή είναι υπό ανάρτηση).

→Συγκεκριμένα, για να εισαχθεί μία δήλωση καθαρισμού του οικοπέδου, ο ενδιαφερόμενος πρέπει να επιλέξει το πεδίο «Υποβολή Δήλωσης».

→Ο υπόχρεος πρέπει να επιλέξει εάν είναι α) ιδιοκτήτης ή β) επικαρπωτής / μισθωτής / υπομισθωτής, ενώ στο πεδίο επιλογής ιδιότητας, εάν το οικόπεδο διαθέτει ΚΑΕΚ που βρίσκεται σε ανάρτηση, τότε πρέπει να εισαχθεί ο ΚΑΕΚ και να επιλεγεί το κουμπί «Αναζήτηση».

→Για την εύρεση του ΚΑΕΚ, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να συνδεθούν στην ψηφιακή υπηρεσία του Ελληνικού Κτηματολογίου. Αν ο ΚΑΕΚ είναι έγκυρος, η ψηφιακή υπηρεσία θα συμπληρώσει αυτόματα τα στοιχεία του οικοπέδου. Διαφορετικά, εάν το οικόπεδο βρίσκεται σε περιοχή που το Κτηματολόγιο δεν βρίσκεται σε λειτουργία (δηλαδή η κτηματογράφηση βρίσκεται σε εξέλιξη ή είναι υπό ανάρτηση), τότε ο ενδιαφερόμενος επιλέγει Συντεταγμένες (πρότυπο ΕΓΣΑ’87).

→Εάν το οικόπεδο βρίσκεται σε περιοχή που το Κτηματολόγιο δεν βρίσκεται σε λειτουργία (δηλαδή η κτηματογράφηση βρίσκεται σε εξέλιξη ή είναι υπό ανάρτηση), οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να εισάγουν τις συντεταγμένες, Χ και Υ (πρότυπο ΕΓΣΑ’87) ενός σημείου σύμφωνα με τις οδηγίες που παρέχονται στην ιστοσελίδα και στη συνέχεια πατούν «Αναζήτηση». Στον τομέα «Εισαγωγή Συντεταγμένων – Μήνυμα», θα εμφανιστεί το εξής μήνυμα: «Οι συντεταγμένες που εισάγατε ανήκουν σε οικόπεδο που δεν έχει ακόμα καταχωρηθεί στο Ελληνικό Κτηματολόγιο».

→Το μήνυμα αυτό είναι απλά ενημερωτικό και σημαίνει ότι τα υπόλοιπα στοιχεία του οικοπέδου (Νομός, Δήμος κλπ.) δεν μπορούν να συμπληρωθούν αυτόματα από το Ελληνικό Κτηματολόγιο και για αυτό θα πρέπει να συμπληρωθούν από τον υπόχρεο.

→Στο πεδίο «Εισαγωγή Συντεταγμένων και στοιχείων οικοπέδου», εάν η δήλωση καθαρισμού αφορά όλο το οικόπεδο τότε στο πεδίο «Η Δήλωση αφορά» επιλέγετε Όλο το οικόπεδο. Διαφορετικά, επιλέγετε Κάθετες ιδιοκτησίες όπου θα πρέπει να εισάγετε τις κάθετες ιδιοκτησίες σας.

→Στο επόμενο βήμα, Στοιχεία Δηλούντος, συμπληρώνονται αυτόματα τα στοιχεία του ενδιαφερόμενου. Σε περίπτωση που κάποια από τα στοιχεία λείπουν, μπορεί να τα εισάγει ο ίδιος.

→Στο τρίτο βήμα, ο υπόχρεος δηλώνει τις ενέργειες πυρασφάλειας που έχει εκτελέσει. Θα πρέπει να συμπληρώσει όλες τις ενέργειες πυρασφάλειας επιλέγοντας ΝΑΙ ή ΟΧΙ/ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ. Επίσης, θα πρέπει να συναινέσει στο κείμενο «Δηλώνω υπεύθυνα ότι προέβην ….» καθώς η υποβολή επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης.

→Τέλος, θα πρέπει να επιλέξει «Υποβολή» προκειμένου να εμφανιστεί οθόνη επιτυχούς υποβολής με τον κωδικό της δήλωσης.

  • Ταυτόχρονα με την επιτυχή υποβολή, η δήλωση, αφού λάβει ηλεκτρονική σφραγίδα από τις υπηρεσίες του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, αποστέλλεται στη θυρίδα του πολίτη.
  • Κάθε έτος επιτρέπεται η υποβολή μίας μόνο δήλωσης ανά οικόπεδο.
  • Η διαδικασία καθαρισμού περιλαμβάνει την υλοτομία και απομάκρυνση των ξερών και σπασμένων δέντρων και κλαδιών, καθώς και των κλαδιών που βρίσκονται σε άμεση επαφή με κτίσμα, την αραίωση της θαμνώδους βλάστησης και τη μεταφορά υπολειμμάτων καθαρισμού και εύφλεκτων υλικών.

Στις  620.000 οι δηλώσεις για καθαρισμούς οικοπέδων

Πάνω από 620.000 δηλώσεις για καθαρισμούς οικοπέδων είχαν υποβληθεί μέχρι την Πέμπτη στην ειδική πλατφόρμα που δημιούργησαν το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σε συνεργασία με τα υπουργεία Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας και Εσωτερικών, ως μέτρο πρόληψης και αποτροπής πρόκλησης πυρκαγιών εντός του αστικού ιστού.

Το στατιστικό στοιχείο, (που δείχνει ότι ήδη κατέθεσαν δηλώσεις πάνω από τους μισούς υπόχρεους) γνωστοποίησε από τη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, μιλώντας σε ημερίδα που διοργανώνει ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Τεχνολογίας Πληροφορικής Ελλάδος (ΣΕΤΠΕ).

«Παρότι φέτος ξεκάθαρα είναι μια χρονιά με πολλές πυρκαγιές, θα πάμε πολύ καλύτερα»

«Παρότι φέτος ξεκάθαρα είναι μια χρονιά με πολλές πυρκαγιές, θα πάμε πολύ καλύτερα και θα πάμε πολύ καλύτερα γιατί υπάρχει οργάνωση, υπάρχει συντονισμός και ο καθένας από εμάς γνωρίζει τι κάνει -τι κάνει το υπουργείο και η Περιφέρεια, τι κάνουν οι δήμοι, ένα πράγμα το οποίο στο παρελθόν ήταν μάλλον αχαρτογράφητο και αχανές και πλέον υπάρχει συνεργασία όλων αυτών των φορέων.

Τα πράγματα προφανώς πάνε καλύτερα. Υπάρχουν πυρκαγιές, οι οποίες όμως τελειώνουν και τελειώνουν γρήγορα, γιατί πλέον υπάρχει συντονισμός. Και υπάρχει και κάτι, το οποίο η αλήθεια είναι πως έφερε σε δύσκολη θέση αρχικά τους πολίτες, αλλά από την άλλη υπάρχει πλέον συνειδητοποίηση, και μιλάω για μια πλατφόρμα των ακαθάριστων οικοπέδων, στην οποία συμμετείχαμε στο τεχνικό της κομμάτι

Βλέπουμε πώς η τεχνολογία, προσφέροντας μια τελείως απλή λύση, που είναι το να μπούμε σε μια πλατφόρμα και να δηλώσουμε ότι καθαρίσαμε το οικόπεδό μας, μας έχει φέρει σε μια τελείως καινούργια πραγματικότητα. Φαντάζομαι το βλέπετε όλοι στις περιοχές σας, ότι φέτος, με αφορμή αυτή την πρωτοβουλία, νομοθεσία και πλατφόρμα, καθαρίστηκαν περισσότερα οικόπεδα από ποτέ, γιατί τελικά και αυτά παίζουν το ρόλο τους (στην πρόληψη των πυρκαγιών)» επισήμανε ο κ. Παπαστεργίου.

Υπενθυμίζεται ότι περίπου ένα εκατομμύριο ιδιοκτήτες συνολικά υπολογίζεται πως θα πρέπει να υποβάλλουν δήλωση ότι έχουν καθαρίσει οικοπεδικές εκτάσεις και ακάλυπτους χώρους σε περιοχές εντός οικισμών και εκτός σχεδίου με κτίσμα.

Έλεγχοι από τους Δήμους

Με επιτόπιους ελέγχους οι Δήμοι θα εντοπίζουν τα ακαθάριστα οικόπεδα και στη συνέχεια μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας θα μπορούν να διασταυρώνουν, εάν οι πολίτες έχουν υποβάλει δήλωση καθαρισμού και να τους ενημερώσουν για την υποχρέωσή τους να προχωρήσουν σε εργασίες.

Επιπλέον, με την πλατφόρμα θα δίνεται η δυνατότητα σε κάθε ενδιαφερόμενο να παρακολουθεί εάν τηρούνται οι κανόνες ως προς τον καθαρισμό των ακάλυπτων χώρων.

Επιβάλλεται στους ιδιοκτήτες από τις ισχύουσες διατάξεις η κοπή κλαδιών που εξέχουν στο οδικό ή αγροτικό δίκτυο, δυσχεραίνοντας την διέλευση πυροσβεστικών, ασθενοφόρων, απορριμματοφόρων και οποιουδήποτε άλλου οχήματος.

Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα γίνουν όλες οι ενέργειες που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία με την επιβολή προστίμων, καθώς τη χρέωση του κόστος καθαρισμού σε όποιες περιπτώσεις αυτός γίνει από τα συνεργία εκάστοτε δήμου.

Σε περίπτωση ψευδούς δήλωσης, οι πολίτες θα έρχονται αντιμέτωποι με τσουχτερά πρόστιμα τα οποία θα ξεκινούν από 1.000 ευρώ, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να αγγίξουν και τις 54.000 ευρώ.

Ποιοι είναι υποχρεωμένοι να κάνουν δηλώσεις και για ποια ακίνητα

Χρήστες της εφαρμογής ψηφιακής δήλωσης είναι:

α) φυσικά πρόσωπα ιδιοκτήτες, επικαρπωτές, μισθωτές, υπομισθωτές οικοπεδικών και λοιπών ακάλυπτων χώρων, που βρίσκονται:

i) σε περιοχές εντός εγκεκριμένων ρυμοτομικών σχεδίων,

ii) σε περιοχές εντός ορίων οικισμών χωρίς εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο,

iii) σε εκτάσεις εντός ακτίνας εκατό (100) μέτρων από τα όρια των περιπτώσεων α) και β), κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας, και

iv) εκτός σχεδίου γηπέδων με κτίσμα, για τις εκτάσεις που δεν υπάγονται στις διατάξεις της δασικής νομοθεσίας, σύμφωνα με τον δασικό χάρτη της περιοχής και κατόπιν ενημέρωσης της αρμόδιας δασικής υπηρεσίας.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
spot_img
spot_img
spot_img

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ